RELEASED: July 12, 2020
ARTIST: Dalida Grmuša
LABEL: GANG Records
PRODUCER: Senad Ibrahimi
NUMBER OF DISCS: 1
Melancholy Forest

Dalida Grmusa, pianist and composer from Serbia has played her own music in concert many times, always with a desire to give her audience a deep view into her soul and a dose of melancholy. Same ideas and inspiration are present in this album too. Compositions are given names with a deep spiritual and philosophical meaning – one of artistic journey into deep feelings and emotions such as empathy. Music is an ever present constant in Dalida’s life. Her creative work is based on the play between conscious and unconscious mind states and draws inspiration from the vast variety of genres Dalida likes to listen to. Most notable influence on her music comes from ambient music, music for the movies and heavy metal; while creating music, Dalida thinks both in terms of orchestra and a band.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Get my music on:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Music production: Senad Ibrahimi – Seki

Cover design: Marija Radulović

Video Art: Darko Bosić

Photographer: Tijana Stojković

2 Responses to Melancholy Forest

  1. Igor Marin says:

    “Melancholy Forest” je kompozitorsko delo Dalide Grmuse, mlade pijanistkinje iz Srbije. Imao sam priliku da se upoznam sa radom ove umetnice kroz mnostvo njenih solistickih koncerata na klaviru, ali ovako raznolika a opet skladna muzicka celina je vrlo prijatno iznenadjenje. Pre svega zelim da izrazim divljenje prema autorovom razumevanju razlicitih instrumenata, apsolutnom sluhu i talentu uopste. Na ovom albumu se naslucuje da i kao kompozitor zeli i moze mnogo da doprinese muzici. Jos bih naglasio da “Melancholy Forest” u potpunosti opravdava svoj naziv. Tesko je ne uplivati u bas tu emociju vec posle prvih nekoliko tonova. Ambijent koji ova umetnica stvara svojom muzikom je upecatljiv i veoma melanholican.
    Moj licni dojam albuma je da govori o autorovom putovanju kroz zivot. Manje u smislu stvari koje su mu se desavale, a vise o mentalnom sklopu autora i nacinu na koji je dozivljavao svet oko sebe i svoje mesto u njemu. Razliciti periodi u zivotu predstavljeni su kao epohalne, vanvremenske celine, sto mi govori da autor poistovecuje licnu, sa nekom vecom, kosmickom, istinom. Prvi deo albuma, vise nego melanholijom, odise bolom, tugom i izgubljenoscu. Izdvojio bih zavrsnicu druge kompozicije “Isolated” kao meni najzanimljiviju. “The One” bih opisao sa dve reci: uzvisena strepnja. “Invisible” zvuci kao nesto iz filmova Tim Burton-a. Mesavina “Krcka Orascica”, Bozicnih pesama i teske melanholije koja kao da ne dozvoljava kompoziciji da u svojim brzim delovima zvuci razigrano. “The Curse” vidim kao viktorijansko doba na slici. Maglovito i mracno sa herojima tipa Dzek Trbosek, Morijarti, Serlok Holms… gde su oba arhitipa obavijena tamom. Violina, violoncelo i klavir posebno doprinose toj atmosferi.
    7. i 8. kompozicija kao da cine jednu zasebnu celinu. U “In a Vortex of Time” slusamo, ja bih rekao, autorovu bravuru na klaviru i ujedno i glavnu temu/notu celog albuma. Taj vrtlog vremena, prostora i licnih emocija izbacuje autora u osmu delo na albumu: “Wonderer”, jedno crnilo dubokog kosmosa. Jos cujemo temu iz prethodne kompozicije, ali ona je kao neki eho, “screen saver” uma dok autor, gotovo odsecen od svega ovozemaljskog, trazi svoj smisao u beskonacnom ciklusu prostora i vremena. “Purple Rain” odise melanholijom. Medjutim, naslucuje se i jedna vrsta nostalgije. Kao da autor konacno prihvata sebe onakvog kakav jeste. Poput nekakvog pomirenja sa samim sobom. Potpuna tisina…
    “Encounter of Worlds” donosi naglu promenu dinamike i instrumenata, i kao da opisuje dolazak druge osobe koja sa sobom donosi obecanje nekog lepseg sutra. Tako i bi, jer naredne cetiri pesme dobijaju prvo zivlju, potom uzvisenu, pa skoro religijsku notu.
    Ipak, poslednja kompozicija, po kojoj album i nosi ime, odaje jos uvek odredjenu dozu melanholije koja, cini se, nakon svega ostaje deo autora. Autor u melanholiji podsvesno nalazi savrseni prikaz dualiteta. Dobrog i loseg. Slatkog i gorkog. Istinske lepote i ljudske tragedije. “Melancholy Forest” je sjajan primer klasicne muzike kakvu biste ocekivali da cujete u razlicitim filmskim zanrovima, ali ovo delo i samo po sebi prica jednu svoju pricu. Onu o srecnoj, tuznoj i vecnoj melanholiji.

    Igor Marin

  2. DALIDINI VRTOVI

    Nešto izuzetno je stvoreno…
    Muzika koja obogaćuje život neočekivanim iskustvima…
    Jedinstvena umetnica koja stvara snolike muzičke fantazije.

    Za razliku od prvog albuma „Između dva sveta“, kojim dominira klavirski izraz, na novom albumu „Melanholična šuma“ Dalida se otisnula u astralnu ravan, u kojoj slušaocima prikazuje zvučno putovanje u magloviti svet onostranog.

    Refleksivni tonski kolorit prepun topline i duha neizrecivog, u svakoj kompoziciji nosi filmski pristup oslikavanju prizora i majstorsko građenje atmosfere, harmonijskim motivima koji ambijentu utiskuju karakter i emociju.

    Ambijentalna muzika lucidnog duha, stvaralački je potpis Dalide.
    Numere su programske zvučne slike napisane od strane autentične umetničke duše – koja ne skriva intimnu crtu melanholije.

    Numere albuma „Melancholy Forest“ pričaju svoje priče:

    Walk – Tren… atmosferom onostranog, maštovitog, poetičnog…
    zvučnog akvarela, provejava melanholija (violončelo).

    Isolated – Sama… Tišina pritiska… Tragovi u sećanju… Osmeh…

    The One – Izabrani je stigao… Ništa više neće biti isto… Odluka je
    prepustiti se emocijama koje postaju neizdržive i moraju
    se ispoljiti…

    Invisible – Pesma se peva širom raširenih ruku…
    Rodio se mali motiv ali izrastao u nabujalu temu koja je
    izgrađena minimalističkom strukturom zvučnih fraktala.

    Fantasy – Ako želite da vas dodirne do najtananije latice, naslonite se
    na talas ove muzike koja otkriva tonske senke koje plešu..
    … plešu, ne osvrćući se na one koji je slušaju, čuvaju svoj
    svet… staklasto proziran…

    The Curse – Iz beskrajno dubokih, tragičnih časova,
    oslikani klavirskom paletom, crno-bele refleksije
    monohromatskih dirki, proviruje izbledela nada…
    To je prošlost… ništa više…

    In a Vortex of Time – Apoteoza. Zavrtimo se zajedno…
    trenuci proleću oko nas… puni života dok su bili
    sadašnjost… beskrajno mnoštvo…

    Wonderer – Lična neispričana priča, uzidana u muziku.
    Silueta se usamljeno njiše… niko je ne vidi…

    Purple Rain – Nijanse svih boja skrivene u naslovu jedne boje.
    Enigma. Srce pruža ruke srcu, koje, ustreptalo
    prepoznaje svoj izgubljeni deo… deo sna…

    Encounter of Worlds – Epska fantazija, tonski oslikana ostinatnim
    ritmom u gudačima i obligatnim horom,
    podiže slušaoca do kapitola.
    Vetar vijori providnu zavesu…

    The Hands that hold You – Intimna ispovest filmskog kadra poput
    treperavih slika sa projektora nemog filma.
    Znaš da sam tu…
    Usne se ne miču ali dodir ruke govori.

    State of Mind – Krenite putem kojim se ređe ide… nema gužve!

    Reincarnation – Srednjevekovni noćni ambijent uzdiže se pred očima
    snevača… Pljusak igranih likova u vrtlogu postojanja
    jedne stare duše.

    Havenly – Kada se kapija otvori, rađa se novi svet… Uđimo!
    Zadovoljstvo je neizrecivo…
    Umetnica pruža ruke… oni koji je vide… poleteće!

    Melahnoly Forest – Pečat profila autorke – najdublja crta njenog
    kreativnog izraza sublimirana u orkestarskom potezu…
    Ako je želite naći… potražite je u melanholičnoj šumi…
    … Tamo je njen dom.

    Goran Potkonjak

Leave a Reply

© Dalida Grmuša - All Rights Reserved